본문 바로가기

Mood/팝송

Real Friends - Camila Cabello ( 해석 / 표현 )

오늘은 Camila의 잔잔한 노래 Real Friends를 해석해 보겠습니다. 

Havana와는 다른 매력으로 친구에 대해 한 번 더 생각할 수 있는 시간을 가질 수 있습니다. 

 

 

Real Friends - Camila Cabello  

 

No, I think I'll stay in tonight

아냐 나는 오늘 밤 그냥 있을래.

 

Skip the conversations and the, oh, I'm fine's

그냥 대화는 넘어가고 아 진짜 괜찮아. 


No, I'm no stranger to surprise

아냐 나는 이런 것들에 놀라지도 않아.


This paper town has let me down too many times

이 가식적인 사람들은 나를 너무 실망시켰어.


Why do I even try?

내가 왜 노력한 거지?


Give me a reason why

이유 좀 대 봐

 

I thought that I could trust you, nevermind

나는 널 믿어도 된다고 생각했는데, 아니다 됐어.


Why all the switching sides?

왜 다 앞뒤가 다른 거야?


Where do I draw the line?

내가 어느 정도까지 선을 그어야 돼?


I guess I'm too naive to read the signs

내가 사인들을 읽는데 너무 순진했나 봐

 

I'm just lookin' for some real friends

나는 그냥 진짜 친구를 찾는 거뿐이야

All they ever do is let me down

걔들이 하는 모든 건 나를 실망시키는 일이야.

Every time I let somebody in

내가 누군가를 내 사람으로 생각할 때마다 

Then I find out what they're all about

그 사람들의 진심을 알아내지.

I'm just lookin' for some real friends

나는 그냥 진짜 친구를 찾는 거뿐이야

Wonder where they're all hidin' out

어디로 다 숨어있는지 궁금해

I'm just lookin' for some real friends

나는 그냥 진짜 친구를 찾는 거뿐인데

Gotta get up out of this town (Oh, ooh)

이 가짜 세상을 떠나야겠어

 

I stay up, talkin' to the moon (Ooh)

나는 밤에 늦게까지 깨어있어. 그리고 달에게 물어


Been feelin' so alone in every crowded room

복잡한 방에 나는 항상 너무 외롭게 있었어


Can't help but feel like something's wrong, yeah

뭔가 잘못된 걸 느낄 수밖에 없어


'Cause the place I'm livin' in

왜냐면 내가 사는 이 곳은


Just doesn't feel like home

집처럼 느껴지지가 않거든

 

I'm just lookin' for some real friends

All they ever do is let me down

Every time I let somebody inT

hen I find out what they're all about

I'm just lookin' for some real friends

Wonder where they're all hidin' out

I'm just lookin' for some real friends

Gotta get up out of this town

Lookin' for some real friends

 

I just wanna talk about nothin'

나는 아무 말이나 하고 싶어


With somebody that means something

나에게 의미 있는 사람들과 함께


Spell the names of all our dreams and demons

우리의 꿈과 힘들게 하는 것들에 대해서 말이야


For the times that I don't understand

시간이 지날수록 나는 이해를 못하겠어


Tell me what's the point of a moon like this

왜 달이 이렇게 하는지 알아?


When I'm alone again?

내가 다시 혼자가 되었을 때


Can I run away to somewhere beautiful

내가 아름다운 곳으로 도망갈 수 있을까?


Where nobody knows my name?

아무도 내 이름을 모르는 곳으로?

 

I'm just lookin' for some real friends
All they ever do is let me down
Then, I let somebody in
But I find out what they're all about
I'm just lookin' for some real friends
All they ever do is let me down
I'm just lookin' for some real friends
Gotta get up out of this town, yeah

 

 

- has let me down too many times

 

실망시키다. let me down 

실망시키지 않을게. I won't let you down.

 

- I'm just lookin' for some real friends

 

찾고 있어 I'm looking for Something